Στόχος της παρούσας εργασίας είναι η υπολογιστική διερεύνηση κάποιων μελωδικών διαστημάτων του Ιεροψάλτη Θρασύβουλου Στανίτσα στους ήχους πλάγιο του Πρώτου, πλάγιο του Δευτέρου και Τρίτο. Η διερεύνηση γίνεται με την βοήθεια ενός λογισμικού/πλατφόρμας -του Tarsos- το οποίο καταγράφει τις συχνότητες των εκτελούμενων φθόγγων και τις αποτυπώνει ομαδοποιημένα δημιουργώντας ιστόγραμμα συχνοτήτων. Οι μετρήσεις για κάποια διαστήματα δευτέρας των κλιμάκων των τριών παραπάνω ήχων όλων των δειγμάτων, έγιναν αντικείμενο κατάταξής τους σε κάποιες από τις σημαντικότερες ζώνες διαστημάτων δευτέρας. Δείχθηκε ότι τα διαστήματα που οριοθετούνται από τους υπερβατούς φθόγγους βου και ζω΄ εκτελούνται με μεγάλη ποικιλία εύρους, ενώ συγχρόνως έγινε μία θετική αποτύπωση της πολυδιαστηματικής φύσης του Τροπικού συστήματος της Μουσικής της Ορθόδοξης Ανατολικής Εκκλησίας.
The current thesis aims to investigate computationaly certain melodic intervals of the chanter Thrasivoulos Stanitsas for the modes (echoi) First plagal, Second plagal and Third. The investigation is done with the help of the software-platform Tarsos, which is able to measure all the performed pitches and imprints them by creating a pitch histogram. The measurements of some of the melodic intervals of second, that derive from the scales of the above mentioned modes (echoi), were classified to the most important zones of intervals of second. It is shown that the melodic intervals of second, that are delimited from the superable degrees vou and zo (βου and ζω΄), are executed in a variety of width, while at the same time a scientific imprint of the multiintervalic nature of the music of the Eastern Orthodox Church is achieved .