Η προσχολική ηλικία αποτελεί μια περίοδο στη ζωή των παιδιών εξαιρετικά σημαντική, καθώς καθορίζει την αναπτυξιακή εξέλιξη του παιδιού. Σκοπός της παρούσας διπλωματικής εργασίας, είναι ο προσδιορισμός εννοιών με καθοριστικό ρόλο στην εξέλιξη του παιδιού. Τέτοιο ρόλο διαδραματίζει η επαφή του παιδιού με την τέχνη, η διαμόρφωση των φιλικών σχέσεων με τους συνομηλίκους του κατά τη προσχολική ηλικία εντός του σχολικού περιβάλλοντος, καθώς και η ενημέρωση που έχει σχετικά με τη διαφορετικότητα, αφού επηρεάζει τον τρόπο με τον οποίο το παιδί αντιδρά σε καθετί διαφορετικό. Η επισκόπηση της σχετικής βιβλιογραφίας ανέδειξε πως μέσα από τη φιλία και την επαφή με κάθε μορφή της τέχνης, τα παιδιά καταφέρνουν να ξεπεράσουν προκαταλήψεις και στερεότυπα του κοινωνικού και οικογενειακού πλαισίου, μέσα στο οποίο μεγαλώνουν και να διατηρούν τους ορίζοντές τους ανοιχτούς, χωρίς να κρίνουν ένα άλλο παιδί από την καταγωγή, το φύλο, την αναπηρία ή κάποιο άλλο χαρακτηριστικό που το καθιστά ξεχωριστό.
Preschool is a crucial time in children's lives as it determines the developmental development of the child. The purpose of this thesis is to identify concepts that play a key role in a child's development. Such a role is played by the child's contact with art, the development of friendly relationships with their peers in preschool within the school environment, as well as their awareness and the way the child responds to something different. The results of the review show that through friendship and contact of all forms of art, children manage to overcome prejudices and stereotypes of the social and family context in which they grow up and keep their horizons open without judging another child by origin, sex, disability or any other characteristic that makes it special.