Ιδρυματικό Αποθετήριο πρώην ΤΕΙ Ηπείρου  

Ατελής ανταγωνισμός- η αγορά του καφέ imperfect competition-the coffee market.

DSpace/Manakin Repository

 

Show simple item record

dc.contributor.author Οικονόμου, Δημήτριος el
dc.date.accessioned 2020-01-20T08:23:25Z
dc.date.available 2020-01-20T08:23:25Z
dc.date.issued 2020-01-20
dc.identifier.uri http://apothetirio.teiep.gr/xmlui/handle/123456789/10636
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/gr/ *
dc.subject Καφές el
dc.subject Coffee, el
dc.subject Ατελής ανταγωνισμός el
dc.subject Imperfect Competition el
dc.title Ατελής ανταγωνισμός- η αγορά του καφέ imperfect competition-the coffee market. el
heal.type bachelorThesis
heal.generalDescription 1631 el
heal.classification Διαφήμιση el
heal.classification Advertising el
heal.language el
heal.access free
heal.recordProvider Τ.Ε.Ι. Ηπείρου el
heal.publicationDate 2020-01-17
heal.bibliographicCitation Οικονόμου,Δ. ,2020. Ατελής ανταγωνισμός- η αγορά του καφέ imperfect competition-the coffee market. Πτυχιακή εργασία. Ηγουμενίτσα. ΤΕΙ Ηπείρου. Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας. Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων el
heal.abstract Ο καφές είναι ένα ρόφημα που έγινε αγαπημένη συνήθεια όλων των λαών της γης. Υπάρχουν πολλά είδη, ποικιλίες και γένη. Η καταγωγή του καφέ, όπως τον θέλει ο μύθος, είναι από την Αιθιοπία. Όπως όλα τα προϊόντα ταξιδεύουν από χώρα σε χώρα, έτσι και ο καφές από την Αφρική πέρασε και εξαπλώθηκε σε ολόκληρο τον κόσμο. Η αγορά του καφέ τόσο σε επίπεδο παραγωγής χωρών, όσο και σε επίπεδο κατανάλωσης διαμορφώνει διαφορετικά είδη ατελούς ανταγωνισμού η συνεισφορά των οπίων στο ΑΕΠ των χωρών είναι πολύ σημαντική. Ο ανταγωνιστικός κανόνας διεξάγεται και εξελίσσεται μέσα στην αγορά σε οριζόντιο και κάθετο ανταγωνισμό. Ο τέλειος ανταγωνισμός είναι η δομή της αγοράς στην οποία αγοραστές και πωλητές είναι λήπτες τιμών. Ο ατελής ανταγωνισμός διακρίνεται σε τρεις μορφές αγοράς: μονοπώλιο, ολιγοπώλιο και μονοπωλιακό ανταγωνισμό. Το μονοπώλιο είναι μορφή αγοράς όταν σ’ αυτή δραστηριοποιείται μόνο μία επιχείρηση. Το ολιγοπώλιο είναι μία αγορά που καταλαμβάνεται από μικρό αριθμό επιχειρήσεων που μαζί ελέγχουν όλη την αγορά. Το κύριο χαρακτηριστικό στις ολιγοπωλιακές αγορές είναι η αλληλεξάρτηση μεταξύ των επιχειρήσεων και η δύσκολη είσοδος των νέων επιχειρήσεων. Οι εισαγωγείς του καφέ μπορούν να συμφωνήσουν να αυξήσουν την τιμή του καφέ προκειμένου να έχουν μεγαλύτερο κέρδος. Ο μονοπωλιακός ανταγωνισμός από πλευράς χαρακτηριστικών είναι πιο κοντά στον τέλειο ανταγωνισμό. Οι καφετέριες ανήκουν στον μονοπωλιακό ανταγωνισμό. Οι μονοπωλιακές επιχειρήσεις δίνουν ιδιαίτερη έμφαση στη διαφήμιση. Η δεσπόζουσα θέση είναι μία οικονομική δύναμη που ασκεί επιρροή στην αγορά. Πολλές φορές γίνεται καταχρηστική εκμετάλλευση. Κάθε ανταγωνιζόμενος έχει δικαίωμα να διαφημίζει τα προϊόντα του. Η διαφήμιση είναι από τα κύρια μέσα του ανταγωνισμού αλλά και παράλληλα και το πιο επικίνδυνο για τους καταναλωτές. el
heal.advisorName Γιώτη, Πολυξένη el
heal.academicPublisher Τ.Ε.Ι. Ηπείρου, Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας, Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων - Κατεύθυνση Διοίκηση Επιχειρήσεων el
heal.academicPublisherID teiep
heal.numberOfPages 70
heal.fullTextAvailability true


Files in this item

The following license files are associated with this item:

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα Except where otherwise noted, this item's license is described as :
Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Ελλάδα

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics