Abstract:
Η παρούσα πτυχιακή εργασία εξετάζει την αναγκαιότητα ευαισθητοποίησης και
κοινωνικής ευθύνης των σύγχρονων επιχειρήσεων στο σύγχρονο επιχειρηματικό περιβάλλον
και στα προκύπτοντα περιβαλλοντικά ζητήματα. Η αναγκαιότητα αυτή συστρατεύει όλους
τους θεσμικά και μη εμπλεκόμενους φορείς επιχειρηματικότητας από την επιχείρηση μέχρι
τους κρατικούς και Ευρωπαϊκούς φορείς προκειμένου για έναν περισσότερο «πράσινο»
προσανατολισμό της πολιτικής των επιχειρήσεων.
Στόχος της εργασίας είναι να αναδείξει το πρόβλημα και να προτείνει λύσεις σε αυτό.
Στο πρώτο κεφάλαιο περιγράφονται αναλυτικά τα χαρακτηριστικά της σημερινής
κατάστασης και του πράσινου επιχειρείν σε Ελλάδα και Ευρώπη.
Στο δεύτερο κεφάλαιο γίνεται μια καταγραφή της ιστορίας και των φάσεων της πράσινης
επιχειρηματικότητας.
Στο τρίτο κεφάλαιο αναλύονται οι κατηγορίες και οι προϋποθέσεις της πράσινης
επιχειρηματικότητας , τα χαρακτηριστικά και κάποια ενδεικτικά παραδείγματα.
Στο τέταρτο κεφάλαιο παρατίθενται τα χρηματοδοτικά εργαλεία, οι όροι και τα βήματα
για το σχεδιασμό της πράσινης επιχειρηματικότητας.
Στο πέμπτο κεφάλαιο περιγράφονται η πιστοποίηση και η ποιότητα όσον αφορά το
πράσινο επιχειρείν καθώς και το τοπικό σύμφωνο ποιότητας και οι πιστοποιήσεις - βαθμίδες.
Στο έκτο κεφάλαιο παρακολουθούμε τις τάσεις και τις εξελίξεις της οικοκαινοτομίας για
την οικονομική μεγέθυνση και το περιβάλλον και τις δράσεις σε παγκόσμια κλίμακα.
Στο έβδομο κεφάλαιο αναφέρονται τα πεδία ανάπτυξης της πράσινης
επιχειρηματικότητας και το πράσινο μάρκετινγκ.